icon-Erhvervstilladelser-og-bevillinger Kommune- og lokalplaner
Tilbage til oversigt

Endelig vedtagelse af Planstrategi 2023

Vejle

Byrådet i Vejle Kommune har den 13. december 2023 behandlet de bemærkninger, der kom i forbindelse med offentliggørelse af Planstrategi 2023. Byrådet besluttede at vedtage planstrategien endeligt uden ændringer. Offentliggørelse forløb fra 4. september 2023 til 31. oktober 2023.

Planstrategien er byrådets strategi for udviklingen af Vejle Kommune. Det lovmæssige grundlag er planloven, som pålægger byrådet at offentliggøre en planstrategi inden udgangen af første halvdel af den kommunale valgperiode.

Planstrategien kan ses her

Klagevejledning

Du kan klage over afgørelsen til Planklagenævnet over retlige spørgsmål. Klagen skal du sende til Planklagenævnet via Klageportalen inden for 4 uger efter offentliggørelsen. Det koster et gebyr på 900 kr. for privatpersoner og 1.800 kr. for virksomheder og organisationer at klage.

Du kan søge om at blive fritaget fra at bruge klageportalen ved at sende en begrundet anmodning til plan@vejle.dk eller Teknik & Miljø, Kirketorvet 22, 7100 Vejle. For oplysning om gebyr, og hvem der kan fritages for brug af Klageportalen, se Planklagenævnets hjemmeside.
Frist for indbringelse for domstolene er 6 måneder.

Kontakt Plan & Energi

Kirketorvet 22, 7100 Vejle
Tlf. 76 81 22 61

Telefontid

• Mandag-onsdag 8-15
  • Torsdag 8-17
  • Fredag 8-14

Fremmøde

• Mandag-onsdag 9-15
  • Torsdag 9-17
  • Fredag 9-14

E-mail: plan@vejle.dk

Brug Digital Post, hvis du sender personlige oplysninger.